כללי ברזל בהנגשת אתרי אינטרנט

כללי ברזל בהנגשת אתרי אינטרנט

לפני שנתחיל ישנם כללי ברזל שחייבים להקפיד עליהם ולא להפר אותם. הפרה של אחד או יותר מכללים אלו יכולה לצור הפרעה או רצף של טעויות בכל תהליך ההנגשה.

לעולם אל תניחו הנחות!

  • הם לא יכולים.
  • הם יכולים.
  • יהיה להם יותר קל ככה.
  • הם מעדיפים את זה.
  • הם לא צריכים את זה.
  • למה הציג פרסומות.

כאשר מניחים הנחות שכאלו אנחנו למעשה לקוחים מהם את היכולת להחליט בעצמם מה רלוונטי עבורם. כלל מאוד גדול בעולם ה UX והוא לעולם לא להחליט בשביל המשתמש שלך כיצד להפעיל את המערכת שלך. אתה יכול להמליץ אבל לא מעבר.

אין לברור תוכן

מאותה סיבה שאיננו מניחים הנחות, אנחנו לא מחליטים עבורם איזה תוכן הם ירצו לשמוע לקרוא או לתפעל. אנחנו מעניקים להם את חופש הבחירה. כל חומר שקיים באתר שלנו עבור כולם יהיה זמין עבור כולם.

דבר לא מובן, דבר לא קל לביצוע, דבר לא נגיש – עד שלא בדקנו!

גם שהכל עבד לנו 20 פעמים או יותר יש לבצע בדיקה מקיפה. יתכן שבפעם הזו, יש לנו התנגשות עם קטע קוד אחר שלא היה קיים או שכעת אנחנו מיוחבים לתמוך בסוג חדש של דפדפן או גרסה ישנה שלו.

הגדרות ברירת מחדל דפדפן = בעיות

להגדיר הכל, פשוט הכל. החל מגובה שורה, מירווח אותיות, פונט בררת מחדל ועוד. כל מה שאפשר להגדיר תגדירו.

גם כשאי אפשר להנגיש את כל הדף, יש להנגיש כמה שיותר

אין 100% נגישות ותמיד ניתן לעשות יותר. יש להשתדל להנגיש כמה שיותר.

יצירתיות זה שם המשחק

זהו תחום חדש מלא באפשרויות כה רבות ופתרונות להנגשה יצירתיים במיוחד. עשו כמוני ועבדו לפי הכלל הבא: את הכל ניתן להנגיש עד שהוכחתי שלא ניתן להנגיש. כמובן שיש לשקול יחסי עלות מול תועלת ולא להיכנס להוצאות מטורפות. את רב הבעיות ניתן לעקוף בעזרת פתרונות יצירתיים.

  • 102
היה מדהים!!
Profile Image

היה מדהים!!

בדיקות נגישות לאתרי אינטרנט
Profile Image

בדיקות נגישות לאתרי אינטרנט

האם יש פתרונות קסם?
Profile Image

האם יש פתרונות קסם?