עיצוב נגיש

עיצוב נגיש עבור עיוורון צבעים

עיצוב נגיש עבור עיוורון צבעים

כיצד מתחילים לעצב עבור אנשים עם עיוורון צבעים? (כדי להכיר מהי מגבלת עיוורון צבעים וכיצד היא משפיעה לחצו כאן)

המטרה העיקרית שלנו בעת עיצוב נגיש עבור אנשים עיוורון צבעים היא שמירה על המסר. לדוגמה, כמה פעמים נתקלתם בכפתורים דומים שבלבלו אותכם? 

נתחיל עם תמונות

חשוב להבין שלא צריך להמיר את כל התמונות לשחור ולבן או להיפטר מהתמונות לגמרי. למעשה, ייתכן שלא צריך לשנות את התמונות בכלל. ברוב הזמן ולרוב האנשים עם עיוורון צבעים אין בעיה עם תמונות. העובדה שבתמונה ישנם צבעים שהם אינם יכולים לקלוט אינה רלוונטית עבורם. זה מדהים לראות את צבעים, אבל הגולש מסוגל ומסתדר עם הבנת התמונה בסדר גמור, אפילו אם כל הצבעים הוסרו. לעומת זאת, אם המטרה של פרסום התמונה היא להעביר מסר בעזרת הצבעים שבתמונה, אז חייבים לספק אלטרנטיבה לכך.

לדוגמא, אם התמונה מציגה את המסלולים של רכבות, שבו המסלולים נבדלים רק בצבע של הקווים (כפי שאתם רואים בתמונה),

כל צבע מייצג קו רכבות אחר כאשר אנחנו מביטים בתמונה בגווני אפור

אנחנו רואים שהמסר כבר לא קיים. כדי להדגיש את המסר צריך להוסיף הערות או סימולים בגרפיקה עצמה  או לספק הסבר נוסף כגון תיאור של המסלול של הרכבת במילים.
הנה בדיקה פשוטה שתוכלו לעשות: שנו לגווני אפור כל תמונה שאתם רוצים להשתמש בה. אם המסר עדין ברור מצוין ואם לא ערכו את התמונה או תחליפו אותה באחרת.

עיצוב כפתורים וקישורים

כאשר אתם מעצבים כפתורים, עצבו אותם בדרך לא יהיה ניתן להתבלבל בין שני כפתורים הנמצאים סמוך אחד לשני. תוכלו לעשות זאת בעזרת הוספת אייקון. לגבי קישורים חשוב שיהיה קל לזהות אותם בקלות. הוסיפו לקישורים קו תחתי או הדגישו אותם 

אגב, אנשים עם עיוורון צבעים הם לא היחידים שירוויחו מעיצוב נגיש, אלא גם מבוגרים ואנשים עם לקויות קוגנטיביות (לדוגמה דיסלקציה, אנשים עם בעיות רצף).

  • 209
האם יש פתרונות קסם?
Profile Image

האם יש פתרונות קסם?

מי חייב להנגיש את אתר האינטרנט שלו
Profile Image

מי חייב להנגיש את אתר האינטרנט שלו

תחליפי מסך
Profile Image

תחליפי מסך